ADO Den Haag bevestigt Mathijsen-nieuws: 'Visie sluit niet meer aan'
ADO Den Haag heeft het nieuws over het ontslag van Joris Mathijsen als technisch directeur bevestigd. Op de clubwebsite van de Keuken Kampioen Divisionist laten algemeen directeur Natascha van Grinsven-Admiraal en Mathijsen zelf zich uit over de totstandkoming van het besluit.
© Pro Shots

'Laat ik vooropstellen dat ik er persoonlijk enorm van baal dat we tot een beëindiging van de samenwerking zijn gekomen', stelt de algemeen directeur. 'Twee jaar geleden zijn wij samen ingestapt bij ADO Den Haag en hebben we op een intensieve en positieve manier samengewerkt, waarbij Joris eindverantwoordelijk was voor de technische afdeling. Ik waardeer Joris als collega en zijn bijdrage aan de voortdurende professionalisering van de club is van grote waarde geweest.'
Mathijsen geeft aan dat zijn visie niet meer aansloot bij de club. 'Toen ik destijds tekende bij de club, was dat mede op basis van de voetbalvisie en plannen voor de ontwikkeling van ADO Den Haag in de komende jaren. De recente weken is echter gebleken dat mijn visie op het sportieve beleid niet langer aansluit bij de koers die de club momenteel voor ogen heeft, waardoor er op inhoudelijk vlak een verschil van inzicht is ontstaan.'
De doelstelling van ADO blijft helder, benadrukt Van Grinsven-Admiraal. 'In de tussentijd worden zijn verantwoordelijkheden intern overgenomen en doen we er alles aan om op korte termijn een nieuwe hoofdtrainer aan te stellen. De doelstelling van ADO Den Haag blijft ongewijzigd: we streven naar promotie naar de Eredivisie. Dat is waar deze club thuishoort.'






