Acrobaat Van de Ven: 'Nu laat je mensen het tegendeel zien'
Hij wilde ervan af, het predikaat Spursy voor zijn club. Micky van de Ven vertelde voor de Europa League-finale tegen Manchester United al dat de verliezersreputatie van Tottenham Hotspur hem stoorde. Woensdagavond wonnen ze eindelijk eens een prijs, en de verdediger speelde een heldenrol in Bilbao.
© Pro Shots

Twintig minuten voor tijd haalde hij op fenomenale wijze een kopbal van Rasmus Højlund van de lijn, waardoor zijn ploeg uiteindelijk met 1-0 won. Van de Ven reageerde na afloop bij Ziggo Sport. 'Ik heb hem nog niet teruggezien, maar hoor wel van mensen dat-ie goed was. Heel lekker. Ik viel op mijn rug. Het deed wel pijn. Het was het wel waard', grinnikte Van de Ven bij Ziggo Sport.
Tottenham is voorlopig verlost van het Spursy-stempel. Van de Ven trekt een lange neus naar de lolbroeken. 'Iedereen maakt grappen dat je geen prijzen gaat winnen, nu laat je ze het tegendeel zien, na een zwaar seizoen. Ik ben heel trots, dit is een ongelofelijk gevoel. Straks gaan we die prijs in de lucht houden, dat wordt geweldig', aldus de Noord-Hollander.
Volgend seizoen gaat Van de Ven bijgevolg debuteren in de Champions League, al was dat besef nog niet echt ingedaald bij de mandekker. Hij gaf toe dat er een hoop beter zal moeten bij de nummer zeventien van de Premier League, maar voegde toe dat die wetenschap even geparkeerd wordt. 'Vanavond gaan we alleen nog maar feesten', klonk het geruststellend.







