1860 München betaalt prijs voor financieel tekort

16Reacties

1860 München is gedegradeerd naar de Regionalliga. De Duitse traditieclub heeft geen licentie gekregen voor deelname aan de 3. Liga, omdat het er niet in slaagde een financieel tekort van 2,7 miljoen euro op tijd weg te werken.

© Pro Shots

1860 München betaalt prijs voor financieel tekort

1860 München eindigde afgelopen seizoen nog als achtste op het derde niveau van Duitsland, maar moet nu noodgedwongen een stap terugzetten. De club maakte woensdag bekend niet te hebben kunnen voldoen aan de financiële eisen van de Duitse voetbalbond.

Volgens de club ligt de oorzaak bij investeerder Hasan Ismaik. De Jordaanse zakenman zou eerder gemaakte financieringsafspraken niet zijn nagekomen. Ismaik spreekt dat beeld tegen en stelt dat zijn partij meerdere oplossingen heeft aangedragen om de benodigde middelen beschikbaar te stellen. Uiteindelijk werd echter geen akkoord bereikt tussen alle betrokken partijen.

De problemen zijn daarmee nog niet voorbij. Bild meldt dat zelfs deelname aan de Regionalliga niet volledig zeker is, omdat de club ook daar nog op zoek moet naar extra financiële middelen. Het bestuur onderzoekt inmiddels verschillende scenario's om een faillissement te voorkomen.

Voor 1860 München betekent het opnieuw een zware klap. De voormalige Bundesliga-club speelde voor het laatst op het hoogste niveau in het seizoen 2003/04. In 2017 volgde al eens een degradatie naar het vierde niveau van Duitsland en nu verkeert de traditieclub opnieuw in zwaar weer.

Video